Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Krakowski Holding Komunalny SA w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.khk.krakow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie załączone pliki są dostępne cyfrowo.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
  • Formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Na stronie zainstalowana została wtyczka spełniająca wymagania menu dostępności: https://userway.org.
  • Planujemy przed końcem 2026 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksander Zyga - mejlowo az@khk.krakow.pl lub telefonicznie 122691505.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

KHK S.A.

Jana Brożka, 3
30-347

Dostępność architektoniczna siedziby Krakowskiego Holdingu Komunalnego S.A. w Krakowie

Siedziba Krakowskiego Holdingu Komunalnego S.A. w Krakowie zlokalizowana jest przy ulicy Jana Brożka w Krakowie na pierwszym piętrze biurowca należącego do MPK S.A. w Krakowie.
Zarząd, Sekretariat i Kadry znajdują się na 1 piętrze bez windy. Możliwe jest zejście Pracownika KHK S.A. na parter w celu odebrania pisma od osoby niepełnosprawnej.
Do budynku MPK S.A. dla gości prowadzi jedno wejście do którego wjazd jest możliwy dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem znajduje się bezpłatny parking z odpowiednio oznakowanymi miejscami dla osób niepełnosprawnych
Szerokość głównych drzwi wejściowych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym jest możliwy.
Brak możliwości skorzystania z tłumaczenia języka migowego na miejscu lub online.
Na parterze znajdują się windy dla wózków inwalidzkich, umożliwiające poruszanie się ich w części parteru.

ZTPO

Jerzego Giedroycia 23, Kraków
31-981

ZTPO Kraków zlokalizowane jest przy ulicy Jerzego Giedroycia 23 w Krakowie.
Do budynku administracyjno-edukacyjnego (OB03) dla gości prowadzi jedno wejście do którego wjazd jest możliwy dla osób niepełnosprawnych
Przed budynkiem znajduje się bezpłatny parking z odpowiednio oznakowanymi miejscami dla osób niepełnosprawnych
Szerokość głównych drzwi wejściowych, drzwi wewnętrznych prowadzących przez ścieżkę edukacyjną oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dostępne są windy, platforma dla niepełnosprawnych oraz pochylnie ułatwiające poruszanie się.
W budynku ZTPO znajdują się toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Poruszanie się po ścieżce edukacyjnej oraz budynkach procesowych możliwe jest tylko z pracownikiem ZTPO Kraków.
Wstęp z psem asystującym jest możliwy.
Brak możliwości skorzystania z tłumaczenia języka migowego na miejscu lub online.

Aplikacje mobilne

Krakowski Holding Komunalny SA w Krakowie nie udostępnia apolikacji mobilnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: BRAK
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): BRAK
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): BRAK
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: BRAK
  • Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego z dnia 28.03.2025 roku  Zobacz
  • Na stronie zainstalowana została wtyczka spełniająca wymagania menu dostępności: https://userway.org.